آهن آلات صادراتی و ترانزیتی

آهن آلات صادراتی و ترانزیتی

آهن آلات صادراتی و ترانزیتی در حال حاضر نقش بسیار مؤثری در توسعه اقتصادی کشور بر عهده گرفته‌اند. در حقیقت می‌توان گفت صنعت فولاد در کشور ایران نیازهای داخلی را تأمین نموده و از توان کافی برای صادرات آهن‌ آلات نیز برخوردار شده است.

هدف اولیه از صادرات این محصولات، معرفی و ارسال متریال‌هایی از قبیل انواع مختلف میلگرد، شمش آهن، شمش چدن، انواع نبشی و… به بازار های جهانی است. در این مقاله به معرفی برخی از آهن‌ آلات صادراتی و ترانزیتی خواهیم پرداخت.

میلگرد

میلگرد، عنوان محصولی است که در ساختمان‌ سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا استحکام و مقاومت یک سازه را افزایش دهد. از این متریال‌ها در بخش‌های مختلف یک ساختمان از قبیل کف، ستون‌ها و… استفاده می‌کنند.
این نوع میله فولادی، در ابعاد و سایزهای مختلفی ساخته‌ شده و در فرایند بتن‌ ریزی به کار می‌رود تا بتن را تقویت کنند و یا در برابر حوادثی از قبیل زلزله، جلوی ترک خوردگی بتن و شکسته شدن آن را بگیرد. در واقع می‌توان گفت میلگرد محافظ یک ساز و مراقب امنیت آن است.

شمش آهن

شمش آهن به قطعه‌ای کاملاً خالص و پردازش نشده از جنس آهن گفته می‌شود. از این محصول می‌توانند به‌ عنوان ماده اولیه در کارخانه‌ها و صنایع مختلف استفاده کنند.
این محصولات به‌ صورت آلیاژی و یا خالص فراهم شده و با قرار گرفتن در معرض گرما و حرارت‌های بسیار زیاد در بلوک‌هایی مشخص تولید می‌شوند. اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده شمش‌های آهن، سنگ آهن است.

شمش چدن

شمش چدن برای مصارف و صنایع فلز کاری نام و عنوانی بسیار شناخته‌ شده و معروف است. این شمش با استفاده از چدن به دست می‌آید. همان‌طور که می‌دانید چدن به نوعی آلیاژ فرو کربنی اطلاق می‌گردد. این ماده از کربن، گوگرد، منگنز و… به‌ وجود آمده است.
برخورداری از برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به مصارف فراوان این عنصر کمک رسانده است. چراکه چدن از قابلیت ریخته‌گری بسیار مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند ضربات را به خود جذب کند. از سوی دیگر این ماده در برابر ساییدگی مقاوم بوده و فرآیند تولید بسیار ساده‌ای هم دارد.

نبشی

نبشی یکی از مهم‌ترین مصالحی است که در ساختمان‌ سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول را می‌توانید به‌ صورت تنها و یا مرکب در صنعت ساخت‌ و ساز مورد استفاده قرار دهید.
نبشی در واقع عنوان یک پروفیل است. سطح مقطع این پروفیل به‌ صورت ۲ ضلع عمود بر هم دیده می‌شود.
این متریال‌ها ۲ مشخصه اصلی دارند که یکی اندازه بال‌های آن‌ها بوده و دیگر مشخصه نبشی‌ها، ضخامت است.
نبشی‌ها به دو شکل پرسی و فابریک تولید شده و از نظر ظاهری نیز به ۲ شکل نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی به چشم می‌خورند که هر کدام موارد مصرف و کاربردهای خاص خود را دارند.

ضایعات آهن

به ضایعات آهن اسکراپ آهن نیز گفته می‌شود. در حقیقت تمامی تولیدات معیوب و یا ضایعات آهنی، چدنی و یا فولادهای غیر قابل استفاده، آهن قراضه و ضایعات و یا اسکراپ هستند. از این قراضه‌ها در کوره‌های قوس الکتریکی استفاده می‌کنند.
چرا که این مواد از ارزش مالی و اقتصادی فراوانی برخوردار بوده و امکان بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید محصولات جدید وجود دارد. این ضایعات توسط وسائل و تجهیزات و یا انسان‌ها، کارخانه‌ها، صنایع مختلف و… تولید می‌شوند.
از این ضایعات می‌توانند در موارد و مصارف مختلفی استفاده کنند. برای نمونه از این مواد در فرایند تولید محصولات فلزی جدید، با استحکام بالا و مقاومت کافی استفاده‌ شده و یا به ساخت ابزار و لوازم خانگی دست می‌زنند. برای نمونه به ساخت صندلی، میز و نیمکت و… اقدام کنند.
در کاربردهای صنعتی از قبیل راه‌سازی، پل‌ سازی، جاده‌ سازی، تولید خودرو، ساخت هواپیما و… نیز از ضایعات آهنی استفاده می‌کنند.

slide-f145459
slide-5e6c649
slide-444258c
slide-a145daf